LPAD
Dynamické vyšetření si klade za cíl identifikovat účinné výukové postupy a formy zprostředkování, které vedou ke změně kognitivních funkcí, současně také stanovit klíčové pojmy, principy a myšlenkové strategie, které jsou ke změně nutné, a v neposlední řadě definovat krátkodobé i dlouhodobé cíle pro učitele, vychovatele i žáka. Právě proto ho lze pokládat za tolik přínosné v momentech, kdy tradiční vyšetření jen konstatuje deficity, navíc se výsledky jeví v rozporu s každodenní zkušeností se žákem. V současné edukační praxi nemá smysl realizovat vyšetření, které určí, o jaký problém se jedná, resp. stanoví diagnózu. Současné trendy moderní poradenské (psychologické, speciálně pedagogické i pedagogické) diagnostiky jednoznačně směřují ke stanovení intervenčních postupů a možností rozvoje žáka bez ohledu na jeho diagnózy.
Právě metoda LPAD dokáže velmi efektivně stanovit, jaké jsou možnosti dalšího rozvoje a hlavně jak s dítětem pracovat, aby se jeho obtíže zmírnily. To je často důvod, proč rodiče dětí přicházejí s žádostí o pomoc.
Co o metodě řekli naši klienti
"O vyšetření metodou LPAD jsme požádali kvůli problémům s učení našeho syna, které se ani po vyšetření v PPP a doporučení podpůrných opatření nedařilo snížit. Zde jsme po vyšetření dostali mnoho jednoduchých rad a doporučení, kterým jsme sice zpočátku moc nerozuměli, ale brzy se ukázalo, že jejich využívání vede ke znatelnému posunu k lepšímu. Syn se teď učí snadněji, má v tom řád a systém, dokáže si volit správné postupy a celkově je v učení spokojenější. A o to nám šlo."
Rodiče Daniela (12 let)